BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

(^_^)

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Monday, June 28, 2010

suatu hari..

suatu hari aku jalan-jalan..
sedang aku jalan-jalan..aku jumpa dengan seseorang..
orang itu sedang menulis sesuatu di atas batu..
aku tanya padanya..
apa yg kmu tulis d atas batu itu?
dya jawab..
aku tulis nama orang yang paling aku sayang..

owh..jadi siapa org yg kmu sayang itu??
aku bertanya lagi..
lalu dya menjawab..
ada 3 nama..
1. ibu
2. ayah..
dan yg ke 3...
namaku sendiri..

aku bertanya lg kepadanya..
kenapa kamu tulis nama kamu..??

dya menjawab..
aku sayangkan diriku lebih selepas ayah dan ibuku kerana diriku hanya pinjaman tuhan..dan aku tahu,semua yang menyayangiku mahukan yang terbaik untuk diriku..jadi aku harus menyayangi diriku melebihi orang lain..

aq hanya mengangguk dan berlalu dari situ..

-diri kita hanya pinjaman dari yang Maha Esa..jadi kenapa harus dipersiakan masa kita yang ada??kenapa perlu dikejar sesuatu yang belum pasti dan tidak penting..sedangkan Dia sudah menyediakan sesuatu yang pasti untuk kita semua kecapi..jadi kenapa perlu berpaling ke arah lain??sedangkan jalan sudah tersedia??jangan hancurkan diri dengan perkara yang sia-sia..seandainya pernah gagal..jadikan kegagalan itu sebagai alasan untuk kita berjaya..seandainya pernah luka..jangan lupa yang kita masih ada tempat untuk mengadu..hidup ini akan jadi lebih indah jika kita pandai untuk menjalaninya..=)

0 7 persons like..: