BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

(^_^)

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

psstt..posto..posto..^_^


Thursday, February 10, 2011

ilhamku..=)

kat sini aq nak kongsi ngan korang lagu PELANGI PETANG yang banyak bagi kesedaran dalam diri aq..=)

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

( korus )
Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

cuba korang perhatikan liriknya..actually lagu ne simple jek..lirik pun tak panjang sangat..tapi setiap bait-bait dalam senikata lagu ne memang memberi makna yang mendalam..bila kita selami maksud lagu ne..kita akan sedar yang hidup kita ne sebanarnya adalah sangat indah..walaupun kadangkala kita berada di bawah..tapi kita jagan lupa bahawa kita masih ada tempat untuk meminta..kita masih ada keluarga,saudara dan rakan-rakan yang sentiasa menyokong kita..kita saling memerlukan antara 1 dengan lain..walaupun akhirnya berpisah..tapi itukan lumrah dunia..

kalau mereka tiada sekalipun..jangan lupa bahawa ada tempat yang sentiasa menerima rintihan dan keluhan kita..kita boleh meluah apa sahaja yang kita mahu dan meminta apa sahaja yang kita inginkan..kerana DIA lah yang menciptakan kita..tapi ingat yer kawan-kawan..

"TUHAN TIDAK MEMBERIKAN APA YANG KITA MAHU,TETAPI TUHAN BERIKAN APA YANG KITA PERLU" dan "ALLAH TIDAK AKAN MENGUJI HAMBANYA MELEBIHI BATAS DAN KEMAMPUAN HAMBANYA ITU..jadi sekiranya ujian diturunkan kepada kita,jangan putus asa kerana ujian yang kita terima itu,pasti ada hikmah dan jalan penyelesaiannya kerana ALLAH MAHA TAHU paa yang DIA lakukan..

so kawan-kawan..renung-renungkanlah lirik lagu ini yer..melodinya pun sangat menyentuh hati..hehe..hurm,peringatan ini adalah untuk diri saya sendiri dan juga untuk kawan-kawan yang lain..moga-moga kita akan jadi insan yang lebih baik dan lebih menghargai hidup..
see u all next tyme..=)

0 7 persons like..: