BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

(^_^)

Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Thursday, March 10, 2011

contest SEUNIK NAMAKU by ZIE..^_^

assalamualaikum semua..

waktu sekarang menunjukkan pukul 3.42 minit pagi..aq sendiri pon xtahu kenapa aq boleh tiba-tiba bangun and terus menuju ke laptop ne..on lappy kesayangan dan dengan serta mertanya membuka blog cik zie kita..sedang aq sibuk
membelek-belek entry di blog yang comel ne..aq pon terpandang dengan entry ne "CONTEST DISEBALIK NAMAKU"..nampak cam best jek..so aq ambil keputusan untuk join contest ne..^_^


ceritera di sebalik nama ku..

untuk pengetahuan korang semua,namaku seperti yang tertera pada IC dan Sijil lahir aku adalah
..ROSNAH NENGSI BINTI HUDONG..

dengar jek pon dah agak pelik kan..hehehe..masa aku kecik-kecik dulu..abang-abang ngan kakak-kakak aku semuanya pulaukan aku..nak tahu kenapa??sebab nama aku jek yang lain daripada semua..kalau nak ikutkan list nama adik beradik aku, semuanya lebih kurang jek :
abang sulung : HUSNI HUDONG
kakak no. 2 : ERNAWATY HUDONG
abang no. 3 : HADIWIJAYA HUDONG
kakak no. 4 : ERAWATI HUDOG

semua pun ala-ala sedondon jek..tiba-tiba aku..ROSNAH NENGSI..sampai diorang cakap kat aku yang aku ne bukannya anak mak ngan bapak aku..(sadis sungguh mereka di waktu itu..huhuhu)..aku pon dengan sedihnya membawa diri melayan perasaan sorang-sorang..nak tanya ngan bapak aku..tak berani plak..takut aku yang kena marah..bapak aku dulu garang taw..hehe

bila dah agak-agak besar sikit..aku pun memberanikan diri aku untuk tanya ngan bapak aku..nak tanya ngan mak,mak dah takde..(sob3..mode sedey jap..:'(..)..aq pon tanya lah dengan beliau berkenaan perihal namaku yang sedemikian rupa..lantas beliau pun menjawab..

"dulu..sebelum kau lahir,bapak nak letak nama kau ROSNAH..mak kau pulak nak letak nama NENGSI..masing-masing sibuk nak letak nama pilihan sendiri..sampai gaduh jugak la..tapi gaduh-gaduh manje je..hehe..dua-dua pun tak nak mengalah..last sekali bapak bubuh jek dua-duanya..adil..maka terjadilah nama ROSNAH NENGSI.."

demikianlah cerita beliau..start dari situ barulah aku faham mengapa namaku sedemikian rupa..memang UNIK nama aku ne taw..sebabnya,.masa zaman kakak ngan abang aku,semuanya bapak aku yang bagi nama..mak aku ikut jek..bila sampai turn aku plak, mak aku pun sibuk nak bagi nama gak..kira aku ne special sikit la..hehehe..bangga aku..

nak dijadikan cerita sal nama ne..masa aku sekolah dulu..lepas je cikgu taw nama aku, soklan 1st yang diorang tanya adalah 'bangsa aku'..hairan jugak masa tu..dan aku pun dengan selambanya menjawab "bangsa saya BUGIS,cikgu.."
pastu cikgu pun jawab.."owh, patutlah"..
reasonnya, sampai sekarang aku masih tak tahu..hehe

masa aku form 6 plak, aku sekolah kat sekolah cina..member-member yang berbangsa Cina semuanya susah nak sebut nama aku..so aku suruh jek diorang panggil aku 'nancy'..lagi senang..

sekarang ne orang masih lagi confuse nak panggil aku dengan nama yang mana 1..kadang-kadang panggil rosnah..kadang-kadang panggil nengsi..tapi biasanya nengsi tu aku guna untuk panggilan tak formal..kira dalam kalangan family ngan kawan-kawan je la..tapi bila masuk situasi formal, mostly orang akan panggil aku, ROSNAH..tapi aku sebenarnya lebih prefer bila orang panggil aku NENGSI sebab kedengaran lebih mesra and maybe sebab nama tu penuh dengan sentimental value between aku ngan mak aku..^_^

inilah insan yang bernama 'ROSNAH NENGSI HUDONG' itu..insan ne simple jek orangnya..suka nak berkawan dengan semua orang dan suka nak cari pengalaman baru..insan ne tak kisah ngan ape pun yang orang lain nak kata pasal diri dia sebab dia tahu siapa diri dia yang sebenarnya dan dia percaya dengan diri dia..yang paling penting, dia bangga menjadi insan yang bernama ROSNAH NENGSI BINTI HUDONG sebab hanya dia seorang sahaja yang diberi mandat untuk memegan amanha menjadi ROSNAH NENGSI HUDONG..sekian..^_^ (wah..macam buat slogan plak..hehehe)

p/s*kalau ikut arahan, gambar kena letak kat atas kan..tapi saye letak kat bawh jek tak pe kan cik ZIE..^_^

itulah serba sedikit (actually, dah panjang lebar sebenarnya) mengenai nama aku..hopefully cik ZIE kita sudi lah membaca entry yang panjang lebar ne..kalau berkenan, pilihlah saye jd pemenang ye..hehehe..tapi kalau tak menang pun tak pe..yang penting saye enjoy sebab dapat share nama yang UNIK ne ngan semua orang..^_^

sekali lagi nak ucap thanks kat cik ZIE coz anjurkan contest ne..next tyme anjurlah lagi contest yang best-best yek..^_^

now nak tag kat :
incik adan
incik wanHazel

10 7 persons like..:

Saya Nina Syakira said...

ouh thx weyh sbb da tag ==' kalo x mst nina tatau .. heee .. nnt nina free nina buat ok ..

Anonymous said...

salam..hai nengsi..1st skali, thanks la sebab join contest zie ni..hehe memang pelik la nama awk..tapi kan time kt uitm dulu zie ada kawan nama nancy tau..baca entry nengsi terus ingat kat dia..hehehe btw selamat berkenalan Ok..

marshmallow said...

gud luck dear :)

adan said...

padaidi rupanya.. hahaha... gud luck ar cewek.. ^_^
thanks tag incik adan..
insyaALLAH klu ada kesempatan akan di buat..

nancy neng said...

nina : same2 nina..tQ gak taw..=)

nancy neng said...

zie : w'salam zie..tQ2..ye ke??hehe..x sangke ada gak ye..btw, salma kenal gak..=)

nancy neng said...

marsmallow : hehe..ok dear..thanks..^_^

nancy neng said...

incik adan : hehe..of koz la padaidi..tQ2..jan lupa dibuat taw..hehe..^_^

adan said...

ndak janji bah..

nancy neng said...

incik adan : ok bha..=)